Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • 2a edició del Concurs de jocs i joguines en català

    Objectius:

    Els destinataris de la campanya de jocs i joguines en català és la població infantil de Sant Andreu de la Barca, però, per arribar-hi, es va desenvolupar mitjançant els establiments que tenen relació amb els jocs, les escoles, les escoles bressol, els esplais, la Ludoteca de Nadal, departaments de l'Ajuntament vinculats a aquest sector de la població i altres col·lectius o entitats relacionats amb aquest sector comercial o amb la població infantil i juvenil.

    Els dos objectius de la campanya eren els següents:

    - difondre els jocs i les joguines existents al mercat en català i fer que arribés aquesta informació a la població d'aquest sector a través de les xarxes socials del SLC de sant Andreu de la Barca (Facebook, Twitter i blog Enganxa't al català)

    - implicar els col·lectius relacionats a fi que també fessin difusió de la campanya a través de les seves xarxes i compartissin les publicacions del SLC. 

    Resum:

    Després de recollir dades per saber quines xarxes socials utilitzen els col·lectius de què parlàvem més amunt, d'explicar-los el projecte i d'accedir als catàlegs de jocs i joguines en català actualitzats de la Plataforma per la Llengua i del CPNL, se'n va fer una selecció de 30 per buscar-ne la fotografia i fer-ne la publicació.

    A partir de finals de novembre es van començar a publicar les novetats de jocs i joguines en català des de les xarxes del SLC i es va demanar als col·lectius implicats que difonguessin les 30 fotografies i imatges en petites informacions (descripció, edat a qui s'adreça, etc.). Les 30 fotografies s'havien de difondre a la xarxa dos cops cadascuna: durant els 20 primers dies del mes de desembre i, després, fins al 4 de gener. Els usuaris havien de dir quina joguina els agradava més de totes les que s'havien publicat i, finalment, es van sortejar 3 joguines entre tots els que havien fet arribar la seva opinió.

    Paral·lelament al concurs, igualment es va informar sobre els establiments comercials on es podien comprar les joguines i sobre el catàleg de jocs i joguines en català.

    Valoració del projecte:

    A banda de difondre els jocs i les joguines existents al mercat en català, el concurs va servir de reclam i va captar l'atenció, ja que, a més a més, hi havia premi. Hi van participar 80 persones.

    La valoració que es fa d'aquest projecte és totalment positiva, tant pels comentaris que alumnes, usuaris i entitats implicades van fer arribar al SLC de Sant Andreu de la Barca com per les dades que es desprenen de l'anàlisi a les xarxes socials:

    - Facebook: 3.095 visualitzacions o lectures i 829 interaccions

    - Twitter: 34 piulades, 1 esment, 4 repiulades i 5 favorits

    Això no obstant, si es vol tornar a fer el concurs, cal començar abans a informar i a dfondre'l perquè hi ha moltes famílies que compren les joguines amb molta antelació, cal preparar les imatges amb més temps i cal coordinar millor la interacció i l'avaluació posterior amb les AMPA, les escoles, les escoles bressol i els esplais, perquè se'ls va enviar els correus, però no es té constància si ells van difondre la campanya entre els seus usuaris. 

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes