Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Concurs d'autobiografies lúdiques "A què jugaves quan eres petit?"

    Objectius:

    L'activitat s'emmarca en la campanya de foment de l'ús de la llengua catalana en el lleure, la cultura i els jocs: "I tu, jugues en català?", creada per la Direcció General de Política Lingüística (DGPL) i impulsada pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

    El CNL de l'Alt Penedès i el Garraf ha dissenyat aquest concurs, obert a tot el públic, per donar continuïtat a les actuacions de promoció dels jocs en català conjuntament amb les botigues de joguines adherides a la campanya dins de l'àrea geogràfica de l'Alt Penedès i el Garraf. 

    1. Objectiu general de la campanya:

    Fomentar l'ús de la llengua catalana entre la ciutadania en l'àmbit lúdic i cultural mitjançant l'ús del joc i les joguines en català.

    1. Objectius del concurs:

    *  Aprofitar el tema del concurs per treballar a les aules l' expressió escrita i oral de l'alumnat, a partir dels materials elaborats per a aquest activitat.

               * Afavorir que els consumidors de la nostra àrea coneguin l'oferta de jocs en català i que els trobin fàcilment quan s'adrecin a una botiga especialitzada.

               * Implicar els establiments de joguines adherits perquè promocionin els jocs en català i donar-los difusió perquè siguin el referent de les compres de jocs en català a la nostra àrea. 

    Resum:

    1. Visites als establiments adherits per presentar-los la proposta i demanar-los la participació en l'organització del concurs: objectius i condicions de participació (col·laboració en la difusió, participació com a jurat i val de premi).
    2. Preparació dels materials de difusió de la campanya (cartells, punts de llibre i bases del concurs) amb la imatge dels establiments que hi participaran.
    3. Elaboració dels materials per treballar el concurs amb els alumnes dels cursos i amb els participants del Voluntariat per la llengua.
    4. Presentació dels materials i del pla de treball a l'equip de professors del CNL perquè puguin posar-lo en pràctica amb els alumnes.
    5. Elaboració de notes de premsa. Difusió de l'activitat des dels establiments adherits i dels mitjans de comunicació i des de les xarxes socials del CNL.
    6. Recollida i valoració de les autobiografies lúdiques: preselecció a càrrec dels TNL i puntuacions del jurat (format per un representant de cada establiment, perquè puntuï les autobiografies de l'1 al 5) .
    7. Comunicació i lliurament del premi als guanyadors.
    8. Redacció de notes de premsa. Difusió a les xarxes socials dels premis lliurats als diferents guanyadors.
    9. Seguiment de les actuacions dutes a terme: nombre de butlletes de les bases distribuïdes, nombre de materials elaborats, nombre de notícies per difondre el concurs, nombre de participants al concurs, nombre de premis distribuïts, etc.
    10. Valoracions finals per part del personal del CNL.

    Valoració del projecte:

    Molt recomanable. 

    * Es reforça la relació amb els establiments adherits i el seu compromís.

    * Es fa un treball a les aules molt profitós amb l'alumnat a partir dels materials que s'han creat.

    * Es reforça la difusió externa de la campanya.

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes