Espai DIN

Activitats de foment del català


<< Tornar Imprimir

  • Campanya "Demana-ho en català també!"

    Objectius:

    L'objectiu general de la campanya consisteix a facilitar l'ús del català en les converses entre la clientela i el personal que atén el públic a les  botigues, sobretot quan els compradors són aprenents de català.

    Paral·lelament, hi ha altres objectius:

    1. Dinamitzar la participació dels establiments comercials adherits a la xarxa d'Establiments Col·laboradors (EC) del programa Voluntariat per la llengua.

    2. Incrementar el nombre d'EC adherits a la població.

    3. Conscienciar els propietaris dels establiments de la responsabilitat social del sector pel que fa a la comunicació amb la llengua que tria el client.

    4. Oferir sessions de formació sobre bones pràctiques comunicatives al personal que ha d'atendre el públic (sessions de sensibilització).

    5. Difondre els objectius de la campanya "Català i empresa / Català i comerç, ja estàs al dia?"

    5.1. Aconseguir que les empreses i els comerços coneguin les principals disposicions lingüístiques del Codi de Consum de Catalunya.

    5.2. Oferir als comerços els recursos necessaris perquè estiguin en disposició de respectar els drets dels consumidors.

    6. Mantenir la col·laboració i la complicitat amb la Xarxa d'Entitats per la Llengua (XELL).

    7. Afavorir un espai de pràctiques lingüístiques per a l'alumnat dels cursos de català fora de l'aula i per als aprenents que participen en el VXL.

    8. Aconseguir la complicitat de l'Administració Local (AL) en l'organització i la difusió del projecte i de la campanya perquè tingui ressò públic.

    9. Implicar l'organització de comerciants de la ciutat, Viu Comerç, en l'organització de la campanya.

    Destinataris:

    * Sector comercial: propietaris i personal que fa l'atenció al públic.

    * Alumnat dels cursos de català i aprenents del VxL.

    * Aprenents de català de les diferents organitzacions que estan oferint cursos o tallers per aprendre aquesta llengua a Vilanova i la Geltrú (XELL).

    * Públic en general.

    Resum:

    La campanya consisteix a facilitar l'ús del català en les converses entre la clientela i el personal que atén el públic a les  botigues, sobretot quan els compradors són aprenents de català.

    1. Presentació del projecte a l'Administració, a les entitats que formem part de la XELL i a l'associació de comerciants: Viu Comerç.

    2. Seguiment dels acords signats amb els EC que ja formaven part de la xarxa.

    3. Visites als establiments comercials per informar-los de la campanya i establir-hi acords, amb els nous.

    4. Desplegament de la campanya durant el període previst.

    5. Organització i realització de sessions de formació sobre bones pràctiques comunicatives al personal que ha d'atendre el públic (sessions de sensibilització).

    6. Participació de l'alumnat i els aprenents de català en les pràctiques lingüístiques durant la campanya.

    7. Col·laboració dels mitjans de comunicació locals en la realització dels materials de promoció de la campanya (cartells, espots televisius i falques radiofòniques).

    8. Participació dels alumnes en la gravació dels espots televisius i les falques radiofòniques.

    9. Col·laboració de l'associació de comerciants local.

    10. Valoració dels resultats de la campanya.

    11. Elaboració i difusió d'informes de seguiment als establiments i a les organitzacions implicades.

    Valoració del projecte:

    S'han fet dues edicions de la campanya. Els resultats han estat satisafctoris. La campanya s'adequa als objectius del CPNL per facilitar el coneixement, l'ús i la divulgació de la llengua pròpia de Catalunya en el sector comercial.

    El projecte incideix sobretot en les actituds lingüístiques a partir de les bones pràctiques comunicatives, el respecte per la diversitat lingüística i la participació conjunta entre l'administració i els agents comercials i socials.

    La campanya afavoreix la dinamització de la llengua catalana a les aules i a l'exterior.

    L'increment d'EC adherits al VxL ha estat molt significatiu i la implicació del personal que fa l'atenció al públic ha estat molt positiva, en general.

    Escriu el teu comentari




Consorci per a la Normalització Lingüística
Carrer de Muntaner, 221 08036 Barcelona
Tel +34 93 272 31 00 Fax +34 93 487 21 67
Web del CPNL

Els continguts d'aquest lloc estan subjectes a una llicència de Creative Commons Creative Commons

Seguiu-nos a:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Netvibes