Revisió de textos per a l’Administració
Comunica eficaçment Publica textos de qualitat Redacta amb seguretat
El Servei d’Assessorament Lingüístic (SAL) garanteix la qualitat de les comunicacions i afavoreix la progressiva autonomia lingüística dels usuaris. Format per un equip de tècnics altament qualificats, assessora amb un mètode de revisió propi i una atenció personalitzada. |
Condicions d’ús
- Només es revisen textos escrits en català.
- El text s'ha d'enviar per correu electrònic amb indicació de les dades d'identificació i contacte de qui sol·licita la revisió.
- El text ha d'estar en un format electrònic editable.
- Abans d'enviar el text, s’hi haurà d’haver aplicat un corrector ortogràfic.
- El termini de lliurament del text s'acordarà entre la persona usuària i el SAL.
- El text es retornarà amb la referència de les modificacions i els comentaris corresponents, si escau.
- Sempre que sigui possible, el SAL es comunicarà amb la persona redactora del text qui, en tot cas, haurà de rebre el text revisat.
- No es revisen llibres, treballs de creació, treballs acadèmics ni textos provinents de centres d'ensenyament. Tampoc no es revisen aspectes tipogràfics ni galerades ni proves d'impremta.
- Les persones i organitzacions usuàries hauran de tenir en compte les recomanacions del SAL. En cas contrari el CPNL no es fa responsable dels textos.
- Es revisen gratuïtament textos breus fins a un màxim de 1.600 paraules per setmana (equivalent aproximadament a 4 fulls).
- Es revisen gratuïtament textos llargs, fins a un màxim de 3.600 paraules (equivalent aproximadament a 9 fulls), d’acord amb dos criteris: que l'abast de la difusió del text quedi justificat i que, si el CNL ho considera oportú, es facin actuacions per fomentar l'autonomia lingüística de la persona que l’ha redactat.
- No es revisen documents i publicacions periòdiques (memòries, actes de reunions, butlletins...).
- No es revisen textos de caràcter intern.
Última actualització: 03/07/24