Per descomptat. Les empreses que ofereixen béns i serveis a Catalunya han de tenir com a mínim en català, sens perjudici de poder utilitzar també altres llengües, la senyalització de tot tipus, els cartells d'informació general de caràcter fix i també tota la informació comercial (tiquets de caixa, factures, etc.). Si teniu dubtes, consulteu les preguntes freqüents relacionades amb el Codi de consum i la legislació lingüística aplicable a les empreses.
Per vetllar pel paisatge lingüístic de la ciutat i arran d’algunes queixes ciutadanes, a primers d’any la Regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus es va adreçar a vora un centenar de comerços i restaurants que incomplien aquesta legislació. La resposta ha estat força positiva i diversos establiments ja han corregit aquesta deficiència, alguns amb l’ajut del servei de revisió de textos del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus, al qual es pot adreçar qualsevol empresa que necessiti assessorament lingüístic.
Cal recordar que la vulneració dels drets lingüístics de les persones consumidores pot tenir la consideració d'infracció administrativa. De fet, si s'han vulnerat els nostres drets podem adreçar una reclamació a l'Agència Catalana del Consum.
|