Campanya per a impulsar el català al comerç de Tortosa
CNL de les Terres de l'Ebre
Tortosa és una de les 18 ciutats catalanes on es realitza l'activitat de sensibilització
El CNLTE fa sensibilització de l’ús del català a una quarantena d’establiments de Tortosa regentats per persones nouvingudes
El Departament de Cultura, a través de la Direcció General de Política Lingüística, i el Consorci per a la Normalització Lingüística, amb la col·laboració de les àrees de dinamització econòmica dels ajuntaments i les associacions de comerciants, comencen un programa de sensibilització sobre l'ús del català, inscrit en els plans Ofercat, especialment adreçat als propietaris dels establiments comercials regentats per persones nouvingudes a Catalunya.
El projecte preveu sessions específiques i materials que ofereixen la informació en català, castellà, àrab, urdú i xinès. Els materials de divulgació expliquen les obligacions lingüístiques contingudes al Codi de consum i els avantatges d'usar el català des d'una perspectiva de màrqueting, i informació dels cursos i serveis de català del Consorci i de programes com el Voluntariat per la llengua.
A més, d'acord amb el Departament de Governació de l'Ajuntament de Tortosa, el tríptic de la campanya sobre la legislació lingüística s'inclourà a la informació i els requisits que es lliuren a les persones sol·licitants d'alta o canvis en nous comerços i activitats.
Els materials, adaptats a cada municipi, es distribuiran, en una primera fase, a 18 ciutats, entre les quals està Tortosa. A la ciutat ja s’ha actuat a una quarantena d’establiments.
L'Ofercat és un programa de la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, iniciat l'any 2000, per conèixer de manera sistemàtica l'oferta lingüística dels establiments comercials de Catalunya, i per impulsar-hi accions eficaces de promoció del català. De 2018 al 2021, s'hauran visitat 20.000 establiments de 34 ciutats.