Presentació de la campanya “Català de proximitat” a Roquetes
CNL de les Terres de l'Ebre
Les àrees de Dinamització Econòmica i Cultura de l'Ajuntament de Roquetes, amb la col·laboració del Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE), presenten la campanya "Català de proximitat".
![](/media/upload/cache/20220602ROQCataldeproximitat17_1654166782_w550.jpeg)
La campanya consta d'un seguit de cartells il·lustrats amb el dibuix de productes agroalimentaris de venda habitual a Roquetes i diferents maneres de denominar-los en català, a la vegada que dona prioritat a la forma més utilitzada a aquesta ciutat. Els cartells es distribuiran per 25 comerços, 5 dels quals estan ubicats al nucli urbà de la raval de Cristo.
Els cartells es poden visualitzar al mercat i als comerços de la població en funció dels productes que s'hi venen: fruita, verdura, carn, peix i planter. La iniciativa té com a objectiu associar valors positius a l'ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar en relleu les diferents maneres d'anomenar els productes agroalimentaris en català.
Per exemple, el cartell corresponent al panís incorpora també les denominacions blat de moro, moresc i dacsa, amb la qual cosa es posa de relleu la riquesa de les variants del català i, al mateix temps, s'anima els venedors i compradors a utilitzar la denominació més acostada a la seua parla habitual. La campanya inclou cartells de productes agroalimentaris com l'abadejo, la baldana, el brossat, la moixarra, els pastissets, el romer o la safanòria, entre altres. En el cas de Roquetes s'hi ha afegit la punyeta, una pasta típica de la ciutat.