Totjoc, la nova campanya per promoure els jocs en català

CNL de l'Àrea de Reus Miquel Ventura

Oci en català

Està impulsada pel Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus i hi ha 17 botigues adherides

Imatge d'una de les botigues adherides


Totjoc és el nom escollit per renovar i impulsar el programa de promoció del joc i la joguina en català, que fa 10 anys que es va posar en marxa (aleshores amb el nom "I tu, jugues en català?"). Amb aquesta renovació es pretén fer més visible aquest programa de foment de l'ús de la llengua catalana i impulsar-ne els objectius que el van fer néixer: promoure l'ús del català en l'àmbit de l'oci i el lleure, donar a conèixer l'oferta de jocs i joguines en aquesta llengua entre la ciutadania i col·laborar amb les empreses del sector perquè la incorporin en els seus productes.

Entre les més de 400 botigues adherides a tot Catalunya, 17 són del Baix Camp i el Priorat: Abacus, Galatea Llibres, Joguines Segú, Joguines Somnis, Juguettos, Llibreria Domingo, Llibreria Gaudí, Papereria-Llibreria Passeig de Misericòrdia i Tomàs Barberà, a Reus; Galatea Llibres i Torrevisca, a Cambrils; El Llapis, a Falset; Joguines Carreres, a l'Hospitalet de l'Infant; Llibreria Rom, a Mont-roig del Camp; Llibreria La Plaça, a Riudoms, i Papereria Cèlia a Vandellòs. També hi ha una botiga per Internet: www.productesdelaterra.cat

A la pàgina web www.totjoc.cat, hi ha un cercador amb els més de 1.000 jocs en català existents amb informació detallada: la durada de la partida, el gènere, el nombre de jugadors, recomanacions d'altres jocs similars... A més, el web conté la informació sobre on es pot comprar cada joc: cada fitxa conté els establiments que el tenen en estoc. I, alhora, en la fitxa de cada establiment es pot veure quins jocs en català té disponibles. 

A més, les botigues adherides tindran un paper protagonista en la promoció dels jocs en català ja que aquest mes de desembre faran recomanacions de jocs a les xarxes del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus, que impulsa la campanya al Baix Camp i al Priorat.

La nova marca, Totjoc, fa referència a la voluntat d'implicar tots els agents de l'àmbit del lleure, tant la ciutadania en general, de totes les edats i condicions, com els comerços, a qui s'esperona perquè tinguin oferta disponible de jocs en català, i els fabricants, perquè apostin per incorporar el català en l'embolcall, les instruccions o el funcionament de jocs i joguines.

Vols compartir aquesta notícia?