Arriba a Breda la campanya "21 dies. D'entrada en català"
CNL de Girona
La campanya "21 dies. D'entrada en català" ha arribat a Breda, on es durà a terme durant el mes de març. El repte que es proposa als ciutadans de Breda: mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom.
"Pots mantenir l'ús de la llengua catalana durant 21 dies ininterromputs?" Aquest és el repte que proposa la campanya "21 dies. D'entrada, en català": mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom. Es tracta de no canviar de llengua en situacions en què habitualment es fa. Els experts consideren que es necessiten 21 dies per consolidar un nou hàbit; per això el repte té aquesta durada.
Al llarg del mes de març es penjaran cartells i es repartiran targetes que explicaran l'objectiu de l'actuació. El dijous 2 de març, a les 7 de la tarda, tindrà lloc l'acte de presentació al Centre Cultural Els Forns. Comptarà amb la presència de l’escriptora Maria Mercè Roca, i estarà obert a tothom i també a les entitats d’aquesta població selvatana.
L’Ajuntament de Breda s’ha adherit a la campanya i ha decidit tirar-la endavant després que els darrers anys hagin saltat les alarmes pel descens de l'ús del català, sobretot entre els més joves. Segons les estadístiques, 8 de cada 10 catalanoparlants canvien de llengua quan algú els parla en castellà, una conducta considerada perjudicial per a la supervivència del català perquè fa que desaparegui de tots els espais i dificulta que els qui encara no el parlen el puguin aprendre i practicar. Per això hi ha consens que cal modificar aquest hàbit a fi de fer la llengua útil i necessària i per ajudar els qui l'aprenen a practicar-la fora de l'aula. "D'entrada, parla en català amb tothom." Aquest és el repte que es proposa als ciutadans de Breda: mantenir el català sempre, a tot arreu i amb tothom.
La campanya també es difondrà per les xarxes (Facebook, Twitter i Instagram), per mitjà de les quals es donaran a conèixer els objectius de l'actuació, testimonis personals i altres iniciatives semblants.