L’OC Roses fa una sessió de sensibilització lingüística al personal de la sidreria Txots de la població
CNL de Girona
S'hi ha parlat de les actituds lingüístiques relacionades amb l'ús del català en l'entorn laboral
Sota el títol "Comunicar-se bé per atendre millor", s'han plantejat conceptes diversos que s'han anat desenvolupant al llarg de la sessió: consciència lingüística, perfil lingüístic, drets lingüístics, usos lingüístics professionals, prejudicis lingüístics, empatia, voluntat de servei, bones pràctiques...
S'ha insistit en la idea que la comunicació, sobretot la tria de la llengua (TL) que decidim utilitzar, és un element central en l'atenció al client i, sobretot, en la fidelització de la clientela. Per tant, és un aspecte que no es pot deixar en mans de la improvisació, ja que la TL en l'entorn professional és un element més de la imatge que projecta l'establiment, Txots, que està interessat a incrementar l'ús del català entre el personal de de la seva organització.
Al final, s'han ofert recursos per ajudar a superar les dificultats que cada assistent pugui tenir a l'hora d'atendre en català al client que parla català (catàleg de cursos, materials en línia...).