Alumnes de la Delegació d'Horta-Guinardó participen en un projecte per homenatjar Estellés
CNL de Barcelona
Un grup de Bàsic 3 va formar part d’un procés col·laboratiu al barri
Una de les novetats del Dia Mundial de la Poesia d’enguany va ser la realització d'una pintura mural contextualitzada, participativa i comunitària a la Biblioteca Guinardó - Mercè Rodoreda, que enguany celebra el seu 25è aniversari. L’obra es va inspirar en el poema d'Estellés triat per a la celebració, i es va realitzar amb el guiatge de l'artista Mina Hamada.
L’elaboració del mural es va fer amb un procés participatiu en què van participar tres grups de 1r d'ESO de l'Institut Teresa Pàmies i un grup de 3r d'ESO de l'Institut Joan Brossa, el grup de poesia de la Biblioteca Guinardó - Mercè Rodoreda i, també, un grup de Bàsic 3 de la Delegació d’Horta-Guinardó del CNL de Barcelona.
La participació dels alumnes del CNL es va produir de la manera següent:
En una primera sessió, el poeta Carles Rebassa va fer la presentació de l'obra literària i dels poemes de Vicent Andrés Estellés a l’aula.
A més, la Mireia Pons, il·lustradora, i l'Ana Manaia, mediadora artística, van presentar una dinàmica plàstica al voltant del poema escollit d'Estellés i de l'obra muralista de Mina Hamada. Aquesta activitat entorn al dibuix que van proposar volia treballar el poema d'Estellés i les formes abstractes de la Mina Hamada a través del dibuix. Es va voler agafar l'essència del poema i convertir-la en una composició. Per fer-ho, es van centrar en les paraules que apareixien en el poema i es van basar en quines imatges els transmetien.
En una segona sessió, a la Biblioteca, dirigida per Mireia Pons i Ana Manaia, es va continuar amb la dinàmica plàstica i es van agrupar totes les propostes en un "llibre" auto editat.
A partir de les aportacions i de tot el material que va recollir la Mireia Pons, la Mina Hamada va realitzar finalment el mural, que es va presentar oficialment fa uns dies.
Va ser una activitat molt interessant perquè els alumnes de Bàsic 3 fessin servir la llengua i poguessin veure el resultat de les seves aportacions, reflectit en una obra artística al carrer. Tant la professora com els alumnes estan molt contents d'haver pogut participar en l'elaboració i naixement d'un mural d'aquestes dimensions.