Segona sessió del Taller de sensibilització lingüística al personal de l'OAC de l'Ajuntament de Mollet
CNL del Vallès Oriental
En aquesta sessió s’han compartit els resultats de l’observació pràctica sobre l’atenció oral
El taller La comunicació amb els ciutadans. Parlar per entendre’ns pretén reflexionar sobre les actituds lingüístiques relacionades amb l’ús del català en l’àmbit professional. A Mollet ja s’ha fet la segona sessió del taller, en què s’han compartit els resultats de l’observació feta durant les darreres dues setmanes.
L'observació de l'atenció al públic a l'OAC ha permès reflexionar als assistents per què és important respectar la tria de llengua que fan diàriament en l'entorn laboral quan atenen el públic (presencialment o telefònicament), a vegades condicionada per prejudicis, i per què cal usar en primera instància el català com a mostra de disponibilitat lingüística.
En la sessió, s'ha compartit un decàleg de bones pràctiques lingüístiques per tal d'oferir un tractament igualitari als usuaris, facilitar que tothom pugui utilitzar el català i fomentar el compromís de l'Ajuntament de Mollet amb la llengua catalana, i enfortir-ne l’ús.
Aquesta segona sessió s'ha fet en dos grups de franges horàries diferents per tal de no distorsionar l'atenció diària que ofereix l’OAC.
Aquest taller de sensibilització lingüística s'emmarca en el Pla Ofercat de Mollet del Vallès 2024 i és una activitat coorganitzada per l'Ajuntament de Mollet i el Consorci per a la Normalització Lingüística, mitjançant el Servei Local de Català de Mollet el Vallès (CNL Vallès Oriental) i vol contribuir a fomentar l'ús del català en l’atenció al públic.