El Servei Local de Català de Martorell i Òmnium Cultural del Pla de Montserrat preparen accions conjuntes
CNL Ca n'Ametller
La cinquena edició del "Quedem?" serà el 26 de febrer

El Servei Local de Català (SLC) de Martorell, del Consorci per a la Normalització Lingüística, i Òmnium Cultural del Pla de Montserrat ja han començat a treballar plegats en la pròxima edició del programa "Quedem?", que tindrà lloc el dimecres 26 de febrer de 2025. En una trobada celebrada aquest dijous, Andreu González, responsable de l'SLC, i Jordi Gibert, president d'Òmnium Cultural del Pla de Montserrat, han compartit idees i propostes per dinamitzar aquesta iniciativa, que té com a objectiu fomentar la cohesió social i la llengua catalana mitjançant activitats participatives de tipus gastronòmic.
Durant la reunió, també s'ha fet balanç de la marxa del projecte Cinexic, que a l'última projecció va omplir la sala de la biblioteca i que promou la difusió de cinema infantil europeu en català. A més, s'han abordat els detalls de la recent engegada del programa Vincles a l'Escola Vicente Aleixandre, una iniciativa que treballa per reforçar el lligam entre l'ús del català i la implicació de les famílies en l'educació dels seus fills. Així mateix, s'ha parlat del desplegament del Pla Educatiu d'Entorn, amb accions encaminades al foment del català, i en el qual participen l’SLC de Martorell i Òmnium Cultural.
Finalment, González i Gibert han valorat possibles accions conjuntes futures per continuar impulsant l'ús i la difusió de la llengua catalana a Martorell. Aquesta col·laboració referma el compromís de la institució i l'entitat amb la promoció del català com a eina de cohesió i convivència al territori.