Dia Internacional de la Llengua Materna al CNL d’Osona

CNL d'Osona

Activitats complementàries

Hi ha més d'una cinquantena de llengües inicials diferents entre l'alumnat del CNL d'Osona

Aquesta setmana l'alumnat dels cursos del CNL d'Osona han commemorat el Dia Internacional de la Llengua Materna fent activitats diverses que posen en valor totes les llengües que es parlen al món.

Als cursos de Manlleu i de Vic s'ha fet un mural amb totes les llengües que parlen els alumnes i amb paraules catalanes que han traduït a les seves llengües. El resultat ha estat un mural divers de més d'una cinquantena de llengües que parlen els nostre alumnes. En el mural es veu gràficament el pes de cadascuna de les llengües.

Els alumnes dels cursos de català per a adults de Torelló aquests dies a l'aula han jugat a Qui l'encerta, l'endevina! un joc d'endevinalles amb graus de dificultat diferent sobre les llengües maternes dels habitants de Torelló. A partir d'aquí han parlat i explicat als companys coses relacionades amb la seva llengua materna.

Ràdio Ona s'ha afegit a la iniciativa de manera que els alumnes han participat en el programa dels migdies L'Entrevista i han enregistrat 17 preguntes que sentireu pels micròfons durant la setmana del 17 al 21 de febrer. Us conviden a jugar i a trobar la solució correcta.

El Dia Internacional de la Llengua Materna -21 de febrer- va ser aprovat a la Conferència General de la UNESCO de novembre de 1999. Per què aquest dia? Doncs perquè el 21 de febrer de 1952 militars i policies van disparar contra estudiants i activistes que defensaven el  bengalí a la Universitat de Dhaka i diverses persones van morir. Tot i que el bengalí era parlat per la majoria de la població de Bengala Oriental (avui Bangla Desh), l'urdú era legalment l'única llengua nacional del Domini del Pakistan (estat federal independent de la Commonwealth establert el 1947 arran de la Partició de l'Índia, que incloïa els actuals Pakistan i Bangla Desh).

Vols compartir aquesta notícia?