Els treballadors d’Ametller Origen es formen amb el CPNL per afavorir l'atenció al públic en català

L’empresa impulsa un pla formatiu intern que inclou cursos del CPNL per desenvolupar habilitats orals en català

El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) imparteix quatre cursos de català oral per al personal de botiga i carnisseries d'Ametller Origen. Aquestes sessions s’emmarquen dins d’una de les primeres accions que durà a terme l’empresa per millorar la competència lingüística en català de la seva plantilla.

En aquesta primera fase, més d’una trentena de treballadors s’han sumat a la formació de manera voluntària. L’objectiu és millorar la qualitat de servei, atendre en català el públic i potenciar la disponibilitat lingüística del personal d’Ametller Origen.

El CPNL ofereix a l’empresa d’alimentació catalana dos cursos de 20 hores de conversa elemental i dos més, també de 20 hores, de conversa avançada. Ambdós són en modalitat virtual síncrona, en sessions de dues hores setmanals i durant un període de tres mesos, entre el maig i el juliol. Els treballadors que participen en aquests cursos rebran un certificat d'assistència quan els acabin.

El grup de conversa de nivell elemental, aborda una formació que permet als participants guanyar seguretat i confiança a l’hora d’expressar-se en català en diferents àmbits de la vida quotidiana. En l’avançat, en què l’alumnat ja té un nivell intermedi o de suficiència de català, es busca millorar la fluïdesa i l’expressió oral.

Vols compartir aquesta nota de premsa?