El teu negoci, en català
El CPNL t’ajuda a complir la llei
L’ús del català ha d’estar basat en raons comercials, de qualitat d’atenció al client i en l’acompliment de la legislació i dels drets dels consumidors. Des d’un punt de vista legislatiu, les empreses i els comerços han de complir la normativa lingüística que preveuen l’Estatut d’autonomia de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya i la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries.
Drets dels clients
Els consumidors tenen dret a expressar-se en català i a rebre totes les comunicacions escrites en aquesta llengua.
Atenció al públic
Les persones que atenen els clients han de poder fer-ho en català.
Retolació
El rètol que anuncia l’activitat d’un establiment ha de ser almenys en català.
La senyalització interna de caràcter fix i les llistes de preus i de serveis han de ser almenys en català.
Les persones consumidores, en llurs relacions de consum,
tenen dret [...] a ésser ateses oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin.
Article 128.1 de la llei 22/2010 de 20 juliol
del Codi de consum de Catalunya