Pica-pica de llengua per al sector de la restauració de Vilanova i la Geltrú
Es compleix un any de la publicació quinzenal de postals amb terminologia de la restauració
Qualitat en les paraules de l'àmbit gastronòmic
Des de fa un any el Gremi d'Hostaleria de Vilanova i el Servei de Català del Garraf i Vilanova i la Geltrú (SC) col·laboren en la difusió de postals, amb termes específics de la restauració que presenten dubtes per interferència del castellà.
En cada postal, es difon la paraula dubtosa i la correspondència correcta en català. Aquest material, anomenat Pica-pica de llengua, s'adjunta als butlletins quinzenals que el Gremi fa arribar als seus associats i també està disponible en l'apartat Paraules a la carta del seu web.
A finals de març es difondrà la vint-i-quatrena postal. La col·lecció completa també és consultable des del web del CPNL.
Servei d'Assessorament Lingüístic
Un altra prestació que el SC ofereix als agremiats és el Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL), que serveix per resoldre dubtes lingüístics puntuals o per revisar cartes i menús o traduir-les del castellà al català seguint els criteris establerts pel CPNL.
Al web del Gremi també s'informa d'aquest servei i d'altres recursos en línia que són útils per vetllar per la qualitat lingüística dels textos escrits per part dels establiments de restauració.
Altres col·laboracions
En l'entrevista del programa El tema del dia de Canal Blau Ràdio del dia 20 de febrer, Sandra Perea, gerenta del Gremi, i Teresa Tort, tècnica de l'SC, van explicar la dinàmica de la col·laboració de les dues organitzacions des de l'any 2016.
Durant el primer semestre d'enguany, el Gremi oferirà un programa de formació específic per als treballadors de la restauració, Forma't, en què s'inclourà una sessió sobre "Bones pràctiques d'atenció als clients" que impartirà el personal de l'SC.