Activitats i sortides del segon trimestre del CNL de Badalona i Sant Adrià
Voluntariat per la llengua, Activitats complementàries, De la competència a l'ús
Una part molt important dels cursos consisteix a practicar el català fora de l'aula
En el segon trimestre del curs 2023-2024, gran part dels alumnes del CNL de Badalona i Sant Adrià han fet o faran alguna sortida per conèixer l'entorn i practicar el català. I és que una part molt important dels cursos consisteix precisament a practicar la llengua fora de l'aula en un context més informal i real.
Del 14 al 28 de febrer, els alumnes del Bàsic 3 fins a Elemental 3 duen a terme les pràctiques lingüístiques fora de l'horari de classe en diferents Establiments Col·laboradors del Voluntariat per la llengua. Es tracta d'una activitat que consisteix a mantenir petites converses en establiments comercials de Badalona o Sant Adrià.
Pel que fa a les sortides de coneixement de l'entorn se n'han programat 28 entre els mesos de febrer i març. Els alumnes dels nivells Inicial, Bàsic 1 i Bàsic 2, han fet visites guiades a les biblioteques de Badalona (Can Casacuberta, Canyadó-Casagemes i Sant Roc) i de Sant Adrià (Sant Adrià i Font de la Mina), en les quals els han explicat els serveis que s'hi ofereixen i com fer-se’n el carnet. Altres cursos han visitat el Museu d'història de la immigració a Catalunya (MhiC) i l'Arxiu Municipal, a Sant Adrià de Besòs, o el Parc de Ca l'Arnús, a Badalona. A més, els aprenents del curs Elemental 2, gaudiran d'una visita guiada a les instal·lacions de Badalona Comunicació. El mes de gener, una quarantena d'alumnes de tots els nivells van anar a veure un partit de la Penya.
A banda, d'aquestes sortides, el 29 de febrer, en el marc del programa Autors a les aules, els estudiants dels nivells Intermedi 2, de Sant Adrià, i Suficiència 2, de Badalona, podran conèixer personalment Anna Villalonga, autora d'El somriure de Darwin, llibre que han llegit aquest trimestre. Una altra activitat especial del trimestre és la publicació a les xarxes de vídeos d'alumnes del CNL dient la paraula tresor en les seves llengües el 21 de febrer, Dia Internacional de la Llengua Materna, amb la finalitat de visibilitzar la diversitat lingüística dels alumnes del CNL.