A l'abril, cada paraula val per mil (2018)
L'edició 2018 de la campanya A l'abril cada paraula val per mil és una col·lecció de cartells amb fragments romàntics d'obres literàries en català, que es podran veure a les parades dels mercats municipals de Barcelona i de les Floristes de la Rambla, del 16 al 29 d'abril. És una iniciativa del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Barcelona amb la col·laboració de Mercats de Barcelona, amb l'objectiu de fomentar l'ús de la llengua catalana als espais públics de la ciutat.
Albert Sánchez-Piñol, Carme Riera, Isabel-Clara Simó i Sílvia Soler, entre d'altres, són alguns dels autors que col·laboren amb la campanya cedint textos d'obres seves que tracten sobre l'amor i participant en actes.
La campanya, que es fa per tercer any consecutiu, se centra aquest cop a celebrar Sant Jordi, el dia dels enamorats, homenatjant el llibre i la rosa, elements indispensables d'aquesta festa, que és sens dubte una de les més estimades per la societat catalana.
Sorteig a través de les xarxes socials
A partir dels cartells, es farà un sorteig, obert a tota la ciutadania, que s'articularà a través d'Instagram. Durant les setmanes del 16 al 29 d'abril, els participants hauran de penjar una autofoto on es vegi algun dels cartells de la campanya acompanyada d'una declaració d'amor a la parella, a la cultura, a la llengua, a la ciutat, a la vida...
El lliurament de premis del sorteig tindrà lloc el divendres, 4 de maig, a les 18.30 h, al Mercat de la Concepció, i es farà amb la col·laboració de l'equip del Voluntariat per la llengua i del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Es sortejaran tres cistelles amb productes, gentilesa de Mercats de Barcelona, i obsequis patrocinats per Miró, Focus, el Teatre Nacional de Catalunya i Grup62.
Consulteu les bases del sorteig.
Activitats al voltant de la campanya
El CNL, amb la col·laboració de Mercats de Barcelona i amb l'objectiu de reforçar i donar més difusió a la campanya, organitzarà en 12 mercats estratègics de la ciutat, diverses activitats obertes a tot el públic, com lectures de fragments literaris, trobades amb escriptors i actuacions musicals.
A més, un bon nombre d'activitats dels cursos de català s'articularan fora de l'aula, al voltant de la campanya i del concurs. L'objectiu és donar a conèixer als alumnes el mercat, un dels llocs més populars i tradicionals de comerç de la ciutat, un espai d'ús de la llengua i un pilar de la nostra cultura comercial.
A l'abril cada paraula val per mil és una campanya ideada pel CNL d'Osona que es va iniciar l'any 2012.