L'alumnat de la Palma de Cervelló commemora el Dia Internacional de la Llengua Materna
Activitats complementàries, Activitats complementàries
Les cançons d'infantesa en la llengua materna dels alumnes
A les classes dels grups del Bàsic 2 i l'Elemental 2 de la Palma de Cervelló, del Consorci per a la Normalització Lingüística, s'ha commemorat el Dia Internacional de la Llengua Materna aquest 21 de febrer a través de les cançons de la infantesa. L'alumnat de tots dos cursos ha portat preparada una cançó especial per a ells en la seva llengua materna: cançons que els cantava la mare per anar a dormir, cançons que cantaven amb els amics a l'escola, cançons que els cantaven els avis, cançons molt representatives del seu país o de celebracions especials. Després n'han fet la traducció al català. Ha estat una activitat molt interessant, perquè, a part de sentir diferents llengües, i aprendre així a respectar-les, s'ha iniciat un debat sobre aspectes dels diversos països.
La llengua primera és la que toca el cor de les persones, perquè les connecta amb els seus records més primigenis, amb la família, per tant, amb aquella llengua emocional i sentimental i no pas amb la funcional. Per mitjà de les cançons que escoltaven durant els primers anys de vida podem accentuar el valor sentimental de l'idioma, ja que la música activa les emocions i, si es tracta de músiques primerenques, encara més.
La iniciativa de commemorar el Dia Internacional de la Llengua Materna es va aprovar a la Conferència General de la UNESCO del 1999 i s'ha observat a tot el món des de l'any 2000, amb la finalitat de donar importància a la diversitat cultural i lingüística per a les societats sostenibles. Amb l'objectiu de treballar per la pau, es lluita per preservar les diferències de cultures i idiomes que fomenten la tolerància i el respecte de tothom.