L'alumnat del CNL L'Heura puntua amb un excel·lent les activitats lúdiques per parlar en català
9,2 punts sobre 10 de nota mitjana, 33 activitats organitzades i 468 enquestes recollides
De setembre a desembre de 2023 es van organitzar un total de 33 activitats per a l'alumnat del CNL L'Heura i es van recollir 468 respostes anònimes a les enquestes enviades sobre el grau de satisfacció. L'alumnat va puntuar molt alt totes les activitats i va expressar la voluntat de fer-ne d'altres i de forma més sistemàtica. La mitjana del grau de satisfacció va ser de 9,2 punts sobre 10.
A continuació enumerem els ens, entitats i particulars que van fer possibles els tallers. Amalur, el jardí medicinal va impartir el taller de Plantes aromàtiques i culinàries, de la llavor al plat, el taller De la planta medicinal al remei natural, dos tallers de Creació d'un pack de plantes culinàries i va dinamitzar la sortida a la serralada de Marina i la història de les trementinaires.
El Centre Excursionista Puigcastellar i els Amics de la Sardana van acompanyar l'alumnat i el professorat durant la sortida a Montserrat. El Centre d'Informació i Assessorament a Persones Estrangeres (CIAPE) va oferir dues sessions d'acollida a les seves instal·lacions. Cuchara va impartir tres tallers de Cuina i pòdcast, David Anguera va dinamitzar quatre tallers sobre Joan Brossa i la fruiteria Horta Meya va rebre un grup per fer la gimcana lingüística.
JAK amb el Bàsic 1
D'altra banda, els Joves Artistes Kolomencs (JAK) van amenitzar tres tallers del joc de l'oca i tres sessions sobre manualitats i retallables. La CIBA va fer una visita guiada a l'espai de recursos per a dones, innovació i economia feminista, Llenguaferits va oferir tres tallers SUMA, Menta i Xocolata va impartir quatre tallers del Misteri de l'anell i es van organitzar tres visites guiades al museu Torre Balldovina.
A les enquestes sobre el grau de satisfacció es va preguntar als alumnes si voldrien fer més activitats i la gran majoria va contestar positivament. Van manifestar una preferència per aquelles en què es pogués parlar més el català. L'alumnat va proposar, en primer lloc, parlar a través del joc (jocs de misteri, de taula, jocs gegants, de rol, de memòria, de cartes); seguidament, va proposar activitats per conversar més: debats, col·loquis, tertúlies, cinefòrums, cafè i conversa, teatre i conversa. En segon lloc, va dir que volia cantar i escoltar música en català, al mateix nivell que fer excursions i sortides per conèixer l'entorn i fer vincles en català. En tercer lloc, va proposar moltes altres activitats diverses on poder practicar més la llengua.
És per això que l’oferta durant el nou trimestre està pensada per donar resposta a les preferències del nostre alumnat i a la necessitat de practicar per aprendre. Aviat us n'informarem!