El CNL de Reus, ponent a la jornada “A Reus fem Comerç!” organitzada per Reus Promoció
Servei d'Assessorament Lingüístic
Hi va parlar de l'Ofercat, de les activitats i serveis per al sector i dels usos professionals i personals del català
L'Agència de Promoció de Ciutat de Reus va organitzat, amb el suport de les entitats comercials de la ciutat, la sisena edició de la jornada "A Reus Fem Comerç" adreçada als professionals del sectors comerç, serveis i restauració. Va ser dilluns 29 d'abril a la Llotja
En aquesta edició es van programar dues ponències, una a càrrec de l'Agència Catalana del Consum, "Requisits dels establiments en matèria de consum", i una altra a càrrec del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura, "El comerç i la llengua catalana".
Des del Centre de Normalització Lingüística es van recordar breument els resultats de l'estudi Ofercat de 2019 i es van exposar les actuacions i campanyes dutes a terme fins al moment, com les 100 visites als establiments regentats per estrangers, els 5 vocabularis elaborats per a les parades dels mercats, l'adhesió d'11 comerços a la campanya Totjoc, els 18 números del butlletí electrònic sectorial Cinc cèntims de llengua, els 180 comerços col·laboradors del Voluntariat per la llengua, que han acollit 594 micropràctiques d'alumnes de català, les 7 visites als Mercats de Reus de 160 alumnes o les 107 visites per difondre els Comerços Aprenents, en què han participat 21 establiments.
En la segona part es va reflexionar sobre els usos professionals i individuals de la llengua, i el treball de grup va permetre recollir idees i propostes per fomentar l'ús de la llengua al comerç.
Les conclusions dels grups de treball es tindran en compte en l'elaboració del pla Ofercat del CNL per als propers anys.
L'acte va començar a les 13 h, a La Llotja de Reus amb un petit refrigeri i recepció dels assistents i va finalitzar a les 17 h.
A les darreres edicions de la jornada "A Reus fem Comerç!" es van tractar els temes de present i futur del comerç com ara la fidelització dels clients, models de consum i el Top Visual, entre d'altres.