Futbol femení, rutes històriques, una caminada o un taller d’improvisació, les propostes perquè els alumnes del CNL de Reus practiquin el català
Aquestes activitats formen part del programa Xalem d'aquest primer trimestre de l'any, i s'han ideat per fer créixer els usos interpersonals de català entre la població

Aquest diumenge dia 9 de març, l'endemà del Dia Internacional de la Dona, una vintena d'alumnes dels nivells Bàsic 1 i Bàsic 2 del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l'Àrea de Reus ha assistit al partit disputat a l'Estadi municipal entre el Reus Femení i la Roca, que ha acabat amb la victòria de l'equip local (4-3).
Prèviament, els estudiants havien preparat preguntes per a una entrevista que van fer a la jugadora Gemma Salvat i també havien treballat la manera com explicar un partit de futbol en passat, com si fossin comentaristes esportius. En acabar el partit, els alumnes es van poder fer una foto amb la Gemma Salvat tot just el dia que va rebre un homenatge pel seu partit número 100 amb el Reus.
Uns dies abans, el 23 de febrer, alumnes de tots els nivells i Voluntaris per la llengua van poder participar en una excursió de Reus a l'ermita de Santa Anna de Castellvell organitzada per grup Excursionista i Ecologista GATA, que anualment col·labora amb el CNL en una iniciativa que té molt èxit i que permet fer salut mentre es parla en català i es coneix gent i el territori.
L'alumnat i el Voluntariat per la llengua de Cambrils també ha pogut gaudir d'un parell d'iniciatives que han facilitat la conversa en català gràcies al Museu d'Història: així, el dia 12 de febrer alumnes dels nivells bàsics van fer la ruta Un tomb per la muralla, i el dia 27 de febrer un altre grup va visitar els Espais de la memòria, que incloïa la baixada al refugi antiaeri.
Finalment, de gener a març una quinzena d'alumnes i voluntaris per la llengua poden gaudir del taller d'improvisació que va a càrrec de Les artistes locals i que aconsegueix que els aprenents de català es desinhibeixin i practiquin la llengua sense vergonya.
El CNL ja treballa per preparar noves propostes per al darrer trimestre del curs, que inclouran activitats esportives, culturals o altres lligades a les xarxes socials, però sempre amb l'objectiu de fomentar l'ús de la llengua catalana.