Els alumnes visiten la cabina del pòdcast la Queta
En el marc de la campanya de la Queta Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure!, diversos alumnes dels cursos del CNL de Tarragona han participat a fer el pòdcast més gran que s'ha fet mai en català
Aquest passat cap de setmana va quedar instal·lada a la plaça de Mossèn Cinto Verdaguer de Tarragona la cabina de la ràdio de la Queta. L’acció s’emmarca en la campanya de sensibilització per la llengua Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure! i arriba a Tarragona en un circuit de setze ciutats catalanes.
Grups d’alumnes de nivells bàsic de Tarragona i Constantí van visitar dilluns la cabina en grup, i d’altres ho van fer pel seu compte, com a activitat complementària als cursos. Un cop dins de la cabina, els participants contestaven una entrevista senzilla de la Queta sobre la seva relació amb el català. L’acció és una manera de practicar la llengua en un entorn lúdic i desenfadat. Després de l'enregistrament, cada participant va rebre la seva pròpia gravació al mòbil per compartir-la amb les seves amistats i a les xarxes socials. Un cop la cabina hagi acabat el seu recorregut, es crearà un pòdcast amb una selecció de totes les veus participants: el pòdcast més gran que s'ha fet mai en llengua catalana.
Els participants van ser entrevistats per un equip de Tac12, la televisió del Camp de Tarragona.
Des del seu llançament, la campanya de comunicació de la Queta ha difós la importància de "provar-ho en català" a través dels mitjans de comunicació digitals i impresos, sales de cinema i un gran desplegament de cartells a la xarxa de transports i serveis públics de tot Catalunya. Alhora, ha activat el web de campanya https://moltperparlar.cat/, amb un argumentari complet per aprendre català i per fer-lo servir, i un recull exhaustiu de recursos d'aprenentatge. Des de la seva posada en funcionament, el mes de març, el web compta amb més de 82.000 visualitzacions i prop de 73.000 usuaris. S'hi poden descarregar tota mena de materials de campanya i hi ha l'accés a propostes dinàmiques i entretingudes, com un karaoke o una coreografia de la cançó.