Difonem el vocabulari tarragoní de productes de mercat per les xarxes
La iniciativa consisteix en una sèrie de publicacions amb imatges del cartell “Català de proximitat” en un format participatiu
![](/media/upload/cache/VisitamercatTarragonaoctubre20231_1700672140_w550.png)
El CNL de Tarragona ha iniciat aquesta setmana una sèrie de publicacions a les xarxes socials per donar a conèixer el vocabulari de l'alimentació en tarragoní. La iniciativa forma part de la campanya "Català de proximitat" que va començar a principis del 2023 amb la instal·lació d'un cartell de grans dimensions als mercats Central de Tarragona i de Torreforta. Aquest cartell presenta les maneres tarragonines d'anomenar diversos productes alimentaris, com gadaganc, rebordonit, nespro, llangonissa, etc., i es va elaborar amb l'ajut d'establiments col·laboradors del VxL, dels mateixos paradistes del Mercat Central i de l'expert professor de dialectologia Pere Navarro, de la Universitat Rovira i Virgili
La publicacions tindran un caire informatiu i un altre de participatiu. En cada cas, aniran acompanyades d'una imatge amb el producte. La campanya compta amb la col·laboració de Mercats de Tarragona.
Les paraules tarragonines es presentaran a partir d'imatges extrets del cartell de la campanya "Català de proximitat".