Difonem el vocabulari tarragoní de productes de mercat per les xarxes
La iniciativa consisteix en una sèrie de publicacions amb imatges del cartell “Català de proximitat” en un format participatiu
El CNL de Tarragona ha iniciat aquesta setmana una sèrie de publicacions a les xarxes socials per donar a conèixer el vocabulari de l'alimentació en tarragoní. La iniciativa forma part de la campanya "Català de proximitat" que va començar a principis del 2023 amb la instal·lació d'un cartell de grans dimensions als mercats Central de Tarragona i de Torreforta. Aquest cartell presenta les maneres tarragonines d'anomenar diversos productes alimentaris, com gadaganc, rebordonit, nespro, llangonissa, etc., i es va elaborar amb l'ajut d'establiments col·laboradors del VxL, dels mateixos paradistes del Mercat Central i de l'expert professor de dialectologia Pere Navarro, de la Universitat Rovira i Virgili
La publicacions tindran un caire informatiu i un altre de participatiu. En cada cas, aniran acompanyades d'una imatge amb el producte. La campanya compta amb la col·laboració de Mercats de Tarragona.
Les paraules tarragonines es presentaran a partir d'imatges extrets del cartell de la campanya "Català de proximitat".