Els SAL de Terrassa i Rubí engeguen la campanya “Pica-pica de llengua” al sector de la restauració

Servei d'Assessorament Lingüístic, Ús professional

Cada mes es difondran dos termes d'ús habitual i es promourà la qualitat de rètols, cartes i menús

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Terrassa i Rubí, a través dels seus dos serveis d'assessorament lingüístic (SAL), ha engegat aquest mes la campanya "Pica-pica de llengua", consistent en aclariments sobre termes gastronòmics que s'usen incorrectament. Els dos primers han sigut Les postres i El cigaló.

Els destinataris preferents de la campanya són els establiments de restauració (bars, cafeteries, restaurants, menjar preparat...) i l'objectiu és no només donar a conèixer la forma correcta dels termes més usats, sinó conscienciar sobre la importància de la llengua com un element més de qualitat.

En aquest sentit, s'aprofita per recordar la visibilitat dels rètols, les cartes i els menús, que són la primera imatge que es projecta als clients, i per oferir el servei gratuït de correcció en català.

Després d'anys de col·laboració amb organitzacions locals vinculades al sector (Terrassa Gastronòmica, Gremi d'Hostaleria i Restauració de Terrassa i Comarca, Escola d'Hoteleria i Turisme del Vallès, i connecTerrassa), des del CNL apostem, doncs, per adreçar-nos directament als establiments.

La campanya s'ha engegat per correu electrònic, amb la tramesa directa a més de 700 establiments de l'àrea d'actuació del CNL (Terrassa, Rubí, Matadepera, Viladecavalls, Vacarisses, Rellinars i Ullastrell) i continuarà amb la difusió també per xarxes. Segueix-nos! 

Antecedents

Cal esmentar que la distribució de postals amb lèxic de restauració és una activitat iniciada al CNL de l'Alt Penedès i El Garraf conjuntament amb el Gremi d'Hostaleria de Vilanova i la Geltrú, que les penja a la pàgina Paraules a la carta del seu web.

Vols compartir aquesta notícia?