Campanya per a impulsar el català al comerç de Tortosa
Tortosa és una de les 18 ciutats catalanes on es realitza l'activitat de sensibilització
El CNLTE fa sensibilització de l’ús del català a una quarantena d’establiments de Tortosa regentats per persones nouvingudes
El Departament de Cultura, a través de la Direcció General de Política Lingüística, i el Consorci per a la Normalització Lingüística, amb la col·laboració de les àrees de dinamització econòmica dels ajuntaments i les associacions de comerciants, comencen un programa de sensibilització sobre l'ús del català, inscrit en els plans Ofercat, especialment adreçat als propietaris dels establiments comercials regentats per persones nouvingudes a Catalunya.
El projecte preveu sessions específiques i materials que ofereixen la informació en català, castellà, àrab, urdú i xinès. Els materials de divulgació expliquen les obligacions lingüístiques contingudes al Codi de consum i els avantatges d'usar el català des d'una perspectiva de màrqueting, i informació dels cursos i serveis de català del Consorci i de programes com el Voluntariat per la llengua.
A més, d'acord amb el Departament de Governació de l'Ajuntament de Tortosa, el tríptic de la campanya sobre la legislació lingüística s'inclourà a la informació i els requisits que es lliuren a les persones sol·licitants d'alta o canvis en nous comerços i activitats.
Els materials, adaptats a cada municipi, es distribuiran, en una primera fase, a 18 ciutats, entre les quals està Tortosa. A la ciutat ja s’ha actuat a una quarantena d’establiments.
L'Ofercat és un programa de la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, iniciat l'any 2000, per conèixer de manera sistemàtica l'oferta lingüística dels establiments comercials de Catalunya, i per impulsar-hi accions eficaces de promoció del català. De 2018 al 2021, s'hauran visitat 20.000 establiments de 34 ciutats.