Presentació de la campanya “Català de proximitat” a Roquetes
Les àrees de Dinamització Econòmica i Cultura de l'Ajuntament de Roquetes, amb la col·laboració del Centre de Normalització Lingüística de les Terres de l'Ebre (CNLTE), presenten la campanya "Català de proximitat".
La campanya consta d'un seguit de cartells il·lustrats amb el dibuix de productes agroalimentaris de venda habitual a Roquetes i diferents maneres de denominar-los en català, a la vegada que dona prioritat a la forma més utilitzada a aquesta ciutat. Els cartells es distribuiran per 25 comerços, 5 dels quals estan ubicats al nucli urbà de la raval de Cristo.
Els cartells es poden visualitzar al mercat i als comerços de la població en funció dels productes que s'hi venen: fruita, verdura, carn, peix i planter. La iniciativa té com a objectiu associar valors positius a l'ús de la llengua catalana en el sector comercial i posar en relleu les diferents maneres d'anomenar els productes agroalimentaris en català.
Per exemple, el cartell corresponent al panís incorpora també les denominacions blat de moro, moresc i dacsa, amb la qual cosa es posa de relleu la riquesa de les variants del català i, al mateix temps, s'anima els venedors i compradors a utilitzar la denominació més acostada a la seua parla habitual. La campanya inclou cartells de productes agroalimentaris com l'abadejo, la baldana, el brossat, la moixarra, els pastissets, el romer o la safanòria, entre altres. En el cas de Roquetes s'hi ha afegit la punyeta, una pasta típica de la ciutat.