"Anima't a parlar-me en català", soc comerç aprenent a Mollet del Vallès

Ús professional

Ja són 4 els comerços que s'han incorporat a la xarxa de comerços aprenents de Mollet del Vallès, que impulsa el CPNL, amb l'objectiu de facilitar al màxim l'aprenentatge i l'ús de la llengua catalana en l'atenció al públic del comerç local, sobretot quan es tracta de personal amb poc coneixement de català.

A Mollet, el projecte de comerços aprenents es va estrenar l'any passat amb la Cafeteria Giovanni (plaça de Joan Abelló, 1) i s'ha continuat aquest any amb la incorporació de tres nous comerços aprenents del carrer de Gaietà Vínzia: Supermercat Fruites i Verdures (carrer de Gaietà Vínzia, 48), Limerince Fresh Fruits (carrer de Gaietà Vínzia, 65) i Tutti Frutti (carrer de Gaietà Vínzia, 51).

Comerç aprenent

El projecte consisteix en 10 visites presencials dels tècnics de normalització lingüística als llocs de treball de les persones que regenten establiments comercials i que responen a un perfil similar: tenen pocs coneixements de la llengua catalana i poques opcions per fer un curs, a causa del seu horari laboral.

En les visites presencials es treballen les competències lingüístiques de cada treballador durant 15 minuts. Partint del seu coneixement de català, s'adapten els continguts a les necessitats comunicatives de cada situació. Així, el vocabulari, la fraseologia i les situacions comunicatives responen a les seves necessitats pràctiques.

Aquest tipus de projecte requereix una gran adaptació del CPNL als horaris, als torns i a la necessitat d'atendre la clientela, perquè el contingut que s'ensenya i es practica s'adapti a les necessitats específiques de cada treballador i així en puguin treure el màxim profit i es puguin generar més oportunitats d'interacció en català amb la clientela que així ho desitgi.

Comerços aprenents és una de les actuacions previstes en el Pla Ofercat de Mollet del Vallès, que pretén impulsar el català entre els comerciants, impulsar-hi bones pràctiques i fomentar l'atenció oral en català.

Distintiu 

“Bon dia, soc comerç aprenent; pots parlar-me en català” s’acompanya del distintiu de comerços aprenents “Anima’t a parlar-me en català!”.

Anima't a parlar-me en català

Us animem, doncs, a parlar en català com a clients i a ajudar els comerços aprenents, encara que els costi, a adreçar-se en català.

El distintiu "Anima't a parlar-me en català" demana la complicitat dels clients. Encara que els costi, parleu-los en català!

Vols compartir aquesta notícia?