Primera sessió del Taller de sensibilització lingüística al personal de l'OAC de l'Ajuntament de Mollet
T’has plantejat mai el paper de la llengua en la comunicació?
Quin és el teu perfil lingüístic en l’atenció als ciutadans?
Divendres 27 de setembre, a les 16 h, el personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Mollet del Vallès va assistir a la primera sessió del taller de sensibilització lingüística La comunicació amb els ciutadans. Parlar per entendre’ns.
Els tallers de sensibilització lingüística tenen l'objectiu de reflexionar sobre les actituds lingüístiques relacionades amb l'ús de català. Els estudis de sociolingüística revelen que una de les variables més importants a l'hora d'usar una llengua és tenir una actitud positiva.
En aquests tallers es donen eines i recursos per a una bona atenció a l'usuari, per entendre per què és important respectar la tria de llengua i per què cal usar en primera instància el català com a mostra de disponibilitat lingüística.
Durant uns quinze dies es proposa fer un seguiment de l’atenció als ciutadans que venen a l’Oficina d’Atenció Ciutadana per compartir els resultats en la segona sessió, que es farà el 25 d’octubre, a les 8 h (grup 1) i a les 14 h (grup 2).
Aquesta actuació s'emmarca en el Pla Ofercat de Mollet del Vallès 2023-2024 i és una activitat coorganitzada per l'Ajuntament de Mollet i el Consorci per a la Normalització Lingüística, mitjançant el Servei Local de Català de Mollet el Vallès (CNL Vallès Oriental).