Preguntes més freqüents
Si tens problemes per accedir a la plataforma amb el compte d'alumne obre una finestra d'incògnit i accedeix a Tinc un compte de correu (ELIMINAR)@alumnes.cpnl.cat o bé tanca la teva sessió de correu personal i torna-ho a intentar. Si el problema persisteix, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Si no tens compte de correu d'alumne i et vols inscriure en un curs has d'accedir a la plataforma a No tinc compte de correu @alumnes.cpnl.cat i seguir el procés.
El compte de correu d'alumne el reps un cop t'has inscrit en un curs i has formalitzat la matrícula. Tenen compte de correu @alumnes.cpnl.cat tots els alumnes que han fet un curs a partir d'octubre de 2020.
Pot ser que no et reconegui perquè les dades que has introduït són diferents de les que consten a la nostra base de dades i que estan vinculades al teu expedient. Revisa les dades introduïdes i, si el problema persisteix, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Si accedeixes a la plataforma per fer un tràmit de determinació de nivell o d'inscripció en un curs i no reps el codi de verificació pel canal que has seleccionat, l'has de tornar a sol·licitar.
Si el tornes a sol·licitar i no reps cap codi, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Si tens un certificat de català de la llista de les titulacions equivalents dels certificats de coneixements de català del departament competent en matèria de política lingüística de la Generalitat de Catalunya, que no sigui del CPNL, has d'anar al tràmit per determinar el nivell i adjuntar el certificat. Si no saps com fer-ho, consulta la guia per determinar el nivell.
Un cop t’haguem validat el certificat, et podràs inscriure en el nivell següent a l'acreditat quan el període d'inscripció estigui obert.
Si el certificat no ha estat validat, hauràs de sol·licitar una prova de nivell o bé presentar-ne un altre.
En cas que tinguis un certificat de català del CPNL, pots inscriure't directament. Quan entris a la plataforma per inscriure't, t'apareixerà l'oferta de cursos del nivell que has de fer.
Les proves es gestionen en funció de la disponibilitat de l'agenda dels diferents centres de normalització lingüística. Es posaran en contacte amb tu per assignar-te dia i hora tan aviat com sigui possible.
Sí, accedeix a Continuar un tràmit a la plataforma.
Hi trobaràs la petició de la prova en un dels estats següents:
- Pendent d'assignació: el CNL es posarà en contacte amb tu per donar-te dia i hora.
- La cita ja està establerta: ja tens dia i hora assignats per fer la prova.
Si fa més de 2 anys que vas fer la prova de nivell, l'hauràs de tornar a sol·licitar. Si fa menys de 2 anys que la vas fer i no et reconeix el nivell, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.
Si ja has fet una prova de nivell i en vols fer una altra, hauràs d'esperar com a mínim 60 dies per tornar-la a fer. Si ja has fet un curs general amb el CPNL, no l'has de tornar a fer.
El resultat de la prova té una validesa d'un període de 2 anys i en cap cas té un valor de certificació de coneixements de català.
Si has acabat el curs en un moment molt proper al període d'inscripció, pot ser que el nivell recomanat encara no estigui introduït perquè el tancament dels cursos no és un procés immediat.
Quan s'obri el període d'inscripció t'oferirà el nivell recomanat pel tutor.
Si un cop iniciat el període d'inscripció no t'ofereix el nivell recomanat pel tutor, contacta amb el servei d'atenció a l'usuari.