Promoció de l'ús
El Consorci per a la Normalització Lingüística té com a objectiu bàsic fomentar l'ús del català en tots els àmbits de la societat mitjançant activitats i campanyes de dinamització, acords de col·laboració amb agents econòmics i socials, el Voluntariat per la llengua en l'àmbit professional, la coorganització de cicles de cinema, formació específica per als àmbits professionals i el Servei d'Assessorament Lingüístic (SAL).
Àmbits i sectors
Destaquem
-
Empreses lingüísticament responsables (ELR). És un projecte que té com a objectiu que les organitzacions incloguin la llengua catalana en la gestió empresarial com un element de valor, de gestió de talent, de màrqueting i de connexió amb la societat.
El Centre de Normalització Lingüística disposa d'un servei a les organitzacions per tal que, dins el marc de la responsabilitat social corporativa, s'enfoquin cap a reptes socials i lingüístics, i es puguin acreditar com a ELR.
Repte 21 Dies: la campanya neix amb l’objectiu d’afavorir la reflexió sobre l'ús que fem de la llengua quan ens adrecem a un desconegut o a una persona que d'entrada no parla català (tot i que potser el sap o l'entén perfectament) i de promoure el canvi d’hàbit. Es planteja com un repte de 21 dies durant els quals s’ha d’iniciar qualsevol conversa en català.
Provem-ho en català: campanya de la Generalitat de Catalunya que es proposa tres objectius:
- Reforçar els valors de cohesió i tolerància associats a la llengua catalana com a llengua compartida.
- Motivar els ciutadans perquè facin petits gestos per incrementar-ne l'ús.
- Diluir els prejudicis sobre la llengua de l'interlocutor a partir del seu aspecte o ocupació.
Servei d'assessorament lingüístic: amb professionals de la llengua qualificats i amb experiència. Oferim serveis de revisió de textos, traducció del castellà al català, entrenament lingüístic, PLAU o pla d'autonomia lingüística, sessions formatives i assessorament sobre legislació lingüística.
Recursos: mostra representativa de les eines i recursos disponibles a la xarxa que faciliten la resolució de dubtes i, per tant, permeten incorporar l'ús del català o millorar la qualitat lingüística en les comunicacions escrites i orals de les organitzacions.
CNL de