Accions en l'àmbit del comerç i de la restauració
L'ús del català es basa en raons comercials de qualitat i d'atenció al client, així com en l'acompliment de la legislació i dels drets dels consumidors. Des d'un punt de vista legislatiu, les empreses, els comerços, els establiments del sector de l'hostaleria i la restauració han de complir les normatives lingüístiques previstes a l'Estatut d'autonomia de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya i la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries.
El CNL de Girona ofereix el servei d'assessorament lingüístic (SAL) amb un equip de professionals amb un mètode de revisió propi i una atenció personalitzada per tal de garantir la qualitat de les comunicacions i afavorir l'autonomia lingüística.
Les dades que ens proporciona l'estudi Ofercat sobre la presència del català, tant oral com escrita, en l'àmbit del comerç són un punt de partida per marcar un full de ruta que guiï les actuacions de millora en aquest sector socioeconòmic.