Acompanyem les empreses i organitzacions perquè puguin treballar en català: usar la llengua apropa l'empresa al client i ajuda a fidelitzar-lo. I amb aquest objectiu des del CNL de Girona els facilitem tots els recursos possibles:

Assessorament lingüístic Formació a mida
  • En selecció de personal

  • Sobre drets i obligacions relacionats amb la llengua

  • Recursos lingüístics a la xarxa o sobre aspectes més concrets, com ara el llenguatge no sexista.

  • De revisió de textos (SAL) 

Per a empreses i associacions empresarials, amb cursos i sessions que també poden ser bonificables.


Auditories lingüístiques i empreses lingüísticament responsables (ELR)

El Centre de Normalització Lingüística de Girona ofereix un servei de diagnosi lingüística a les empreses a partir del resultat de la qual s'acredita que aquella organització és lingüísticament responsable i té en compte la llengua catalana com un element més de la seva gestió empresarial.

Abans de començar

Abans de començar aquesta diagnosi, es planteja que l'empresa faci una primera reflexió sobre la situació del català a la seva organització a partir de l'autotest lingüístic, una eina que li ofereix una primera radiografia. 

Diagnosi i acreditació

D'acord amb els resultats de l'autotest, es posa en marxa una anàlisi de deu ítems de gestió empresarial relacionats amb la llengua catalana. Després de l'anàlisi del nivell 1, si l'empresa vol aplicar una gestió més completa, s'hi efectua l'anàlisi del nivell 2. 

Si voleu conèixer a fons aquest projecte, els ítems que es comproven a cada fase i les empreses que ja han estat acreditades, consulteu aquesta pàgina: La responsabilitat lingüística en el marc de la responsabilitat social empresarial.


Col·laboracions

  • FOEG: treballem en col·laboració amb la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona perquè arribin a les empreses els serveis de foment de l'ús de la llengua catalana que ofereix el Centre de Normalització Lingüística de Girona i el Departament de Política Lingüística.

  • PIMEC: treballem amb la patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya, a Girona, des del punt de vista de la gestió lingüística dins la responsabilitat social empresarial. El Centre de Normalització Lingüística de Girona hi difon els serveis de foment de l'ús de la llengua que ofereix a les empreses.

  • AENTEG: l'Associació d'Empresaris de Noves Tecnologies de Girona organitza els premis E-TECH; el Centre de Normalització Lingüística de Girona, juntament amb Política Lingüística, forma part del jurat de la categoria Premi E-TECH a la millor gestió en llengua i comunicació en les TIC, que reconeix aquell projecte, producte, servei o iniciativa amb base tecnològica que destaqui pel que fa a la projecció de la llengua catalana, en la gestió del multilingüisme i la comunicació.


També us pot interessar

Última actualització: 05/12/25