Empresa
Des del CNL de Girona oferim una formació a mida a empreses i associacions empresarials, amb cursos i sessions per a aquest sector que també poden ser bonificables.
Fem assessorament en selecció de personal per a empreses, assessorament sobre drets i obligacions relacionats amb la llengua, recursos lingüístics a la xarxa o sobre aspectes més concrets, com ara el llenguatge no sexista. Finalment, al servei d'assessorament lingüístic hi trobareu els nostres serveis de revisió de textos.
Des del CNL de Girona estem al costat de les empreses i organitzacions per facilitar-los tots els recursos possibles perquè puguin treballar en català: usar la seva llengua apropa l'empresa al client i ajuda a fidelitzar-lo.
Últimes col·laboracions
-
FOEG: treballem en col·laboració amb la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona perquè arribin a les empreses els serveis de foment de l'ús de la llengua catalana que ofereix el Centre de Normalització Lingüística de Girona i el Departament de Política Lingüística.
-
PIMEC: treballem amb la patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya, a Girona, des del punt de vista de la gestió lingüística dins la responsabilitat social empresarial. El Centre de Normalització Lingüística de Girona hi difon els serveis de foment de l'ús de la llengua que ofereix a les empreses.
-
AENTEG: l'Associació d'Empresaris de Noves Tecnologies de Girona organitza els premis E-TECH; el Centre de Normalització Lingüística de Girona, juntament amb Política Lingüística, forma part del jurat de la categoria Premi E-TECH a la millor gestió en llengua i comunicació en les TIC, que reconeix aquell projecte, producte, servei o iniciativa amb base tecnològica que destaqui pel que fa a la projecció de la llengua catalana, en la gestió del multilingüisme i la comunicació.
Les anàlisis lingüístiques permeten que una organització pugui adequar el seu funcionament comunicatiu, millorar els resultats obtinguts i saber si té el personal preparat lingüísticament.
Al Centre de Normalització Lingüística de Girona treballem des de la perspectiva de la responsabilitat social corporativa: les organitzacions que trien integrar la responsabilitat social en les qüestions mediambientals i també socials tenen en compte la gestió lingüística, és a dir, la inclusió també de la llengua catalana en aquest model de gestió.
Aquesta línia de treball va néixer amb el projecte Empreses Lingüísticament Responsables (ELR) a la Garrotxa, on s'ha treballat amb una cinquantena d'organitzacions des del 2017.
Es fa una anàlisi sistemàtica de diferents aspectes lingüístics orals i escrits de l'organització i s'observa com es duu a terme la comunicació (retolació, usos orals dels professionals amb els usuaris, documentació escrita, difusió, publicitat...), sempre des d'un punt de vista de la responsabilitat lingüística.
Si després de l'anàlisi l'organització té marge de millora, s'elabora un Pla de gestió lingüística (PLG), és a dir, un programa periodificat amb objectius, mesures i accions de foment, definides amb indicadors d'avaluació de resultats. S'entén per accions de foment de la llengua catalana les mesures que incrementin la presència del català en les activitats laborals d'aquella organització, sigui en productes i serveis, o documentació laboral, de comunicació i de màrqueting, i les adreçades al personal que fa tasques d'atenció al públic per afavorir la interacció en català.